Rapport från Spanien

• 14 feb 2015

image: Rapport från Spanien

Ett gäng satsande L-100ingar befinner sig just nu i Alicante i Spanien för att dryga ut sin grundträning ytterligare. Här kommer en rapport från Robin P, Simon J och Alexander A. Snart ansluter sig ytterligare några stycken där nere i solen och då lä

Simon i luften. Sitter skärmen därnere, eller...?

Alicante

Dag 1:

Dagen började bra, men tidigt. Samling på Arlanda 05.45 och första truppen(Simon, Alexander och Robin) stod redo. Resten kommer ner senare under veckan. Efter en händelserik flygresa så landade vi lite sent i Alicante och vi fick ut vår Lambourghini-buss med V12-motor, sportstolar, sänkt kaross och skottsäkert glas.

Första dagen bjöd på mycket action då vi för första gången fick höra ”Har vi en läkare ombord på planet?” då en gubbe fallit ihop i blodsockerfall.

När vi väl kommit in på campingen så drog vi iväg på det första passet på en karta precis intill boendet. Ett kort gemensamt joggingpass för att känna på terrängen.

Senare på kvällen var det dags för nattorientering med SI som Robin och Alexander sprang och irrade en hel del i den lite luriga sanddynsterrängen.

Förutom träning så hann vi även med att handla mat. Massor med mat. Helt sjukt j..la mycket mat. Vi har kört på gemensamt hushåll och kosten har bestått främst av pasta, krossade tomater och apelsiner.

Dag 2:

Första utflykten, en dryg timme nordväst med två pass uppe i bergen med luriga sluttningar och sänkor. Lunchen intog vi i solen på en trottoarkant och lunchunderhållningen (åtminstone för Robin och Alexander) var att Simon sprang runt med kameran i högsta hugg för att jaga fåglar.

Väl tillbaka på campingen så jobbade Simon vidare på V-formen och tog ett pass i bassängen och gymmet, medan Alex och Robin slappade i Jacuzzin.

Dag 3:

Idag torsdag så har vi kört två pass. Först en SI-träning på en karta ett par mil norr om boendet. Simon skulle ta det lugnt, men när Robin jobbat ikapp 1 min och Simon fick chansen att smyga in och ta en lurig kontroll när Robin inte såg... Ja, då kunde inte tävlingsinstinkten hållas tillbaka och Simon gick i mål som segrare.

På eftermiddagen blev det ett teknikpass på närliggande karta där fokus låg på ”100% spik” där det fick gå hur långsamt som helst så länge man inte bommade. Alexander och Robin gjorde bra tekniska insatser, Robin var riktigt nöjd efteråt med 7,65km sprungna på 7km bana med 6.10/km.

För övrigt så har vi det väldigt bra med soligt väder och inget regn än så länge.

Några exempel på redan klassiska citat är:

• tisdag: Simon - ”på fyra timmar har jag ätit två gånger och tränat två gånger, så härligt!”
  • onsdag: Robin - ”nu har jag tränat 4 pass på 24 timmar!” och ”Simon, fågel bakom bilen, och det där är faan ingen fiskmås!” (det var en silkeshäger)
  • torsdag: Simon - ”fan vad mörkt det är här inne” Alexander svarar - ”ja, du kanske ska tända lampan”